De Nissan R35 GT-R
De debuut van de Nissan GT-R R35
De Nissan GT-R R35 maakte in 2007 bij Tokyo Motor Show zijn debuut en pas in december 2007 werd de auto gelanceerd op de Japanse markt. Hoewel deze uitvoering in Japan tijdens de wintermaanden al was gepresenteerd werd deze pas in de zomer van 2008 gelanceerd in de VS. Er zijn van deze editie maar 1000 auto‘s per maand geproduceerd
waarbij Nissan elk motorblok met een zeldzame dual-koppeling met de hand heeft gebouwd. het is ook ‘s werelds eerste transaxle 4WD gemaakt door Nissan.
Not the same old Nissan GT-R
Hoewel de Nissan GT-R R35 niet meer de ’Skyline’ badge draagt, zijn alle kenmerken van de eerdere modellen zoals de Nissan GT-R R32 en Nissan GT-R R34 nog steeds aanwezig. De R35 is een all drive met een twin-turbo 6 cilinder motor. Maar dat is echt het enige wat ze allemaal in gemeen hebben, de traditionele Straight-6 RB26DETT motor is vervangen door een nieuw V6 VR38DETT, ook de four-wheel-steering HICAS systeem is vervangen. De R35 met CBA-R35 heet wel nog steeds Skyline GT-R’s. Het heeft ook haar bijnaam “Godzilla” behouden.
First look
De eerste Nissan GT-R R35 concept was voor het eerst openbaar gemaakt bij de Tokyo Motor Show in 2001 om te laten te zien hoe de 21ste eeuw model eruit gaat zien. Nissan had vervolgens een nieuw ontworpen concept laten zien bij de Tokyo Motor Show in 2005, de GT-R Proto. Zij hadden daarnaast ook laten weten dat hun productie model 80 tot 90% gebaseerd zal zijn op deze model.
Gran turismo
De ontwerpers van de Gran Turismo series video games, waren getekend om de multifunction display te ontwerpen. De R35 geeft de ultimate performance voor werkelijk elke rij conditie of het nou de Nürburgring circuit, op sneeuw, regen of urban straten zijn, het is allemaal aanvaardbaar voor de GT-R driver door de geavanceerde technologie en driving dynamics.
The Godzilla
Nissan hebben beweerd dat het een topsnelheid van 314 km / u te bereiken en dat het is getest op 100 km / u keer zo laag als 3,2 seconden te bereiken. Nissan hebben ook beweerd een rondetijd van 7:29 sec met behulp van standaard Japanse markt banden, die de Nissan GT-R R35 momenteel is een van de snelste auto’s op de Nürburgring circuit. De Nissan GT-R R35 heeft momenteel een rondetijd van 1:19:7 rond de Top Gear Test Track, “gelijk met de Ferrari F430 Scuderia”. Op de Las Vegas Motor Speedway infield stratencircuit,
Nissan GT-R R32 specificaties
Prijs | € 40.000,00 |
---|---|
Moter | WaterCooled RB26DETT Inline-6 |
Positie | Front Longitudinal |
Aspiratie | Twin Turbo |
Klepaandrijving | DOHC 4 Valves / Cyl |
Moterinhoud | 2568 cc / 156.7 cu in |
Diameter | 86 mm / 3.39 in |
73.7 mm / 2.9 in | |
Samendrukking | 8.5:1 |
Kracht | 208.8 kw/280.0 bhp @ 6800 rpm |
Specifieke moter vermogen | 109.03 bhp per litre |
bhp/gewicht | |
Draaimoment | 353 nm / 260.4 ft lbs |
Rodelijn | 8000 |
rijwielen | Full Time 4WD |
voorwielen | 225 / 50R16 92V |
achterwielen | 225 / 50R16 92V |
Voorrem | Vented Discs |
Achterrem | Vented Discs |
stuurwiel | Rack & Pinion w/Power Assist |
Voor cilinders | Multi Link |
achter cilinders | Multi Link |
Gewicht | 1430 kg / 3153 lbs |
wielbasis | 2615 mm / 103.0 in |
spoorbreedte voorkant | 1480 mm / 58.3 in |
achterkant | 1480 mm / 58.3 in |
lengte | 4545 mm / 178.9 in |
breedte | 1755 mm / 69.1 in |
hoogte | 1340 mm / 52.8 in |
transmissie | 5-Speed Manual w Overdrive |
topsnelheid | 180 kph / 111.8 mph |
0 - 100 km | 5.6 seconds |
0- kwart mijl | 13.9 seconds |
Nissan GT-R Rijden?
Dit kan al vanaf €97,-. Een ervaring die je nooit zult vergeten.