De Nissan R34 skyline GT-R

Nissan GT-R R34 of R33?

De Nissan GT-R R33 was een geweldige auto maar de Nissan GT-R R34 is zo veel meer geavanceerd in alle aspecten. Onder de kap heb je een twin ceramic intercooled turbochargers, dat effectief turbo-lag elimineert. De RB26DETT in-line, 2568cc six-cylinder motor behoud de 280PS tot 6800 rpm van de R33 die het vervangt had. Het heeft ook een betere stroomvoorziening en meer torque dan zijn voorgangers. Ook is de Nissan GT-R R34’s body steviger en de aerodynamics van de auto verbetert.

Wat is beter?

De R34’s motor behoud de generale layout van de straight six-cylinder configuratie met de twin overhead camshafts en four-valves per cylinder en twin turbochargers. Als vroeger, de smoorklep kamer heeft zes individuele smoorkleppen velgen (één per cilinder) die de motor cilinder isoleerde van de rest van de zes individuele single-cylinder motoren. De kracht is gevoed door een nieuwe six-speed close ratio Getrag gearbox.

Wat is er nieuw?

Nissan’s elektronische gecontroleerde four-wheel drive systeem “ATTESA-E-TS PRO” is specifiek ontworpen voor normaal weggebruik en racetrack gebruik. De meeste andere all-wheel drive systems zijn ontworpen voor off-road applications of rally cars. Het systeem was ontworpen voor meer speed road gebruik, het heeft een series van sensors en twee centraal gecontroleerde wet multi-plate koppelingen om de torque split te optimaliseren tussen de achter en voor axles. Zo elimineer je ondersturen en krijg je optimale tractie en stabiliteit bij het gasgeven, remmen en bochten afslaan.

Wat is nog meer nieuw?

De Nissan Skyline R4 GT-R is ook veel lichter in heel veel gebieden. Van de lichte alloy wielen, dat 7,7 kg lichter is dan de voorgaande. De achterbumper die nu van lightweight carbon fibre is gemaakt. Zelfs de speakers waren lichter gemaakt zo ver gingen zij om de auto lichter te maken. Daarnaast hadden ze een een nieuwe type aluminium voor de vleugels en de kap dat daarmee 1 kg bespaarde.

Nissan GT-R R32 specificaties

Prijs€ 40.000,00
MoterWaterCooled RB26DETT Inline-6
PositieFront Longitudinal
AspiratieTwin Turbo
KlepaandrijvingDOHC 4 Valves / Cyl
Moterinhoud2568 cc / 156.7 cu in
Diameter86 mm / 3.39 in
73.7 mm / 2.9 in
Samendrukking8.5:1
Kracht208.8 kw/280.0 bhp @ 6800 rpm
Specifieke moter vermogen109.03 bhp per litre
bhp/gewicht
Draaimoment353 nm / 260.4 ft lbs
Rodelijn8000
rijwielenFull Time 4WD
voorwielen225 / 50R16 92V
achterwielen225 / 50R16 92V
VoorremVented Discs
AchterremVented Discs
stuurwielRack & Pinion w/Power Assist
Voor cilindersMulti Link
achter cilindersMulti Link
Gewicht1430 kg / 3153 lbs
wielbasis2615 mm / 103.0 in
spoorbreedte voorkant1480 mm / 58.3 in
achterkant1480 mm / 58.3 in
lengte4545 mm / 178.9 in
breedte1755 mm / 69.1 in
hoogte1340 mm / 52.8 in
transmissie5-Speed Manual w Overdrive
topsnelheid180 kph / 111.8 mph
0 - 100 km5.6 seconds
0- kwart mijl13.9 seconds

Facebook Beoordeling
4.9

Nissan GT-R Rijden?

Dit kan al vanaf €97,-. Een ervaring die je nooit zult vergeten.